Etiketter

söndag 6 maj 2012

En bra Söndag.

Men jo, det blev ju det ändå, trots snöblask och liten sömn. Vet ni, jag är så gla att jag bor där jag bor och har de grannar jag har. Det blev en promenad till Erik och Jenny för att titta på sötnosungen och hennes starka mamma, för det är hon, verkligen. Jag beundrar den familjen så mycket och man är alltid glad då man går därifrån, vilket vi fick göra när kusinen ringde och sa att han var hos oss :)

Lite fika och middag och så där skittrött som man är på Söndagar så då passar solen på att göra entre. Blid och vacker och varm och Crille blir så till sig att han kämpar ut gräsklippartraktorn med lite hjälp av grannen.

Smet i väg till grannens Malin med lite ägg och fick mig en tankeväckande pratstund där. De är också människor jag beundrar och tycker så mycket om, sådana där som man egentligen inte borde få ha turen att ha till grannar, sådana där som förstår vad man pratar om, som med gått igenom saker och som man känner så där jättemycket för.
Man har småbarnårens bästis inte allt för långt bort heller och bror rätt nära med sina familj och i kväll så kände jag mig så tacksam för de människorna, vad betyder det att det är skruttigt här och där, vad gör väl det att man inte är rik som ett troll då man är rik på människor!
Kanske man ska kramas lite mer, ta sig tid att finnas lite mer, skratta lite mer.

stora kramar alla fina människor!



Äng tinad





Tömda nu

orden

kvar finns att hålla.





Inga kommentarer: