Etiketter

söndag 27 maj 2012

Mors dag och jag är hemma!

Jo det blev ju lite dramatiskt där i veckan när viruset slog till med andnöd och svullnad i halsen. Farbror (hm faktiskt Tant) doktor la in mig i två dygn då blodtryck och puls sköt i höjden Sista dagen så trodde de på blodproppar i lungorna men det trodde inte jag och och sa att jag ska hem!
Markörerna visade att jag hade rätt, det var bara en kraftig luftvägsinfektion så i går njöts det!

Pillrade ett hönshus grillade va nästan riktigt duktig på att vila enligt mina mått mätt och så vann ju
Loren och det va ju kul!!

Idag ska jag göra Rabarberspaj till finaste Mamma, själv fick jag teckningar och kaffe på sängen och det är ju så härligt!

Ha det bäst alla finaste, några fina somriga levnadsord på vägen!


Trevlig dags önskan.



För hur vidunderligt
grönt passar med gult
småbarnsben ibland färgerna leker
kan försommar vara något annat än lent
när kvällsol den vita tvätten bleker

Där fingrar är smutsiga och
tår springer fritt
och svalorna flyger sin tur
och hundarna varma i solens mitt
tar sig en värmande lur

När hönsen de pickar och ruvar ägg
och man grillar samlas och mår
då är den härliga sommaren här
och livet man njuta får.

Inga kommentarer: