Etiketter

lördag 5 maj 2012

Okej, fem är tidigt

och det säger jag till min fyra åring gång på gång men han vill inte förstå det logiska resonemanget. Och som den pigga alerta morgonhoppiga mamma jag är stiger jag upp efter ha gett lilla livet order om att leka på sitt rum till kl sex. Oturligt nog ligger ju hans rum innanför vårt så så mycket vila blev det inte.
Så då steg jag upp .

Ännu en glädjande nyhet för den som gillar att livet jäklar sig är ju den underbara snön som passade på att ramla ner när i alla fall hälften av gräsmattan tinat fram.
Mina stackars krokusar måste ju tro att våren blitt galen.
så jag föreslår att vi skriver på en namnlista och skickar till Kung vinter att nu får det vara nog. Faktiskt.

Idag ska vi åka till bror min i våra vinterdäck som vi faktiskt inte har bytt ännu och när vi
kommer hem ska vi förmodligen skotta lite jävla snö. Ha en bra dag!


Inga kommentarer: