Etiketter

onsdag 2 maj 2012

Jamen så kom Han ju!!

Lillkillen Benjamin min brorson och som vi väntat!
Alldeles nykläckt travar han in i våren där allt det vackra finns, kan det bli finare än så?
Här är han och bror min i mys snusande

Å så vackert!

Själv har jag satt massor av sticklingar och krattat gräsmattan, det mesta går bra bara det är tyst. Det är därför jag är så säker på att jag aldrig ska ha barn med, jag skulle bli knäpp!

Något litet till den nya.

Välj du lilla vårsol och knopp
kisa mot sol och mot vind
låt bena få springa över tinande äng
och somna med hand emot kind.

Skratta så mycket du kan
sjung till vår och till höst
och när livet skuggas som det gör i bland
ha en famn till tröst.

Väx och bli stor
låt sinnerna löpa
känn på livet som det är
och när åren gått tillräckligt långt
hitta någon att hålla kär

När vintern tär dina gamla ben
och din älskades hår blivit grått
förglöm då aldrig livets hemlighet
och allt det vackra du fått.

Benjamin.

Puss och kram ni alla och några hjärtan behövs en dag som denna


Inga kommentarer: