Etiketter

fredag 18 maj 2012

Nej så synd, stackars stackars!

" Jag håller inte av dig, tycker inte om dig men jag känner verklig sympati" Skrev en Svensk sångerska och jag tycker det passar så bra i dag efter hockeyresultatet i går om man ändrar dig till det.

Jag känner med er som så full av förhoppning satt framför TVn med ölburken, chipsen dippen och vännerna och jublade, skrek sig så blå och gula utan att det hjälpte ett endaste dugg. Till er och era hjärtinnerliga förhoppningar har jag sympati, till och med kärlek denna dag och tycker det är helt okej att torka era tårar en smula för vad vore väl hockey utan er alla?

MEN

jag har kommit ut ur garderoben, jag erkänner att jag ger blanka tusan i om Sverige vinner i hockey.

Jag gick och lade mig utan fjärilar i magen och saknade det inte alls faktiskt.

Idag blir det shopping på stan, något som jag faktist gör en smula ovilligt, vet ju att dagen blir lååång å jag trööött. Ska pigga upp mig själv med hjälp av lite vårblomster till lådan utanför bron., tror det får bli lite oranga tagetes.  Puss till er alla och va inte allt för ledsna i dag, det är ju inte att vinna som räknas utan att ha kämpat väl, och det gjorde ni alla Svenskar som hejjade, verkligen.



Förr tidslagd


ett barfota trägolv

där sprang livet genom springorna
knakade litet ibland

lade sig till vila med solkatten och dammdansen

även drömmar behöver andetag och
nakenyta.



Inga kommentarer: