Etiketter

torsdag 10 maj 2012

Strandad.

Ja, man kan bli det mitt ute i en skog om det vill sig illa..eller ..så illa är det inte att tvingas
ta det lugnt, va hemma med Ludde göra sälgpipor och tappa björksav.
Jag är nästan glad att bilen är paj!
överboda affärn har ju hemkörnings cervis, man har supersnälla grannar som lånar ut sin bil så att man kan skjutsa sonen till bussen och det spöregnar inte!

Jag vet int hur er Torsdag ska bli men min ska bli helt underbar. Puss å kram!


som stigen dag



Hennes huvud bär brunt fjolårs fjun
trassligt och skört i vinden 
men rött står helt nära ögonen
som en nyutslagen knopp på kinden

Blå är den lystnad som skiner ut mot
klarglans i en tinad göl
regnvatten samlas kring hennes fot
som en rest från jordnära pöl

Andetaget är flämtande och hennes skratt
ger ett eko bland berg
så plötsligt spritter våren till
och allt exploderar i färg

Händerna riktas upp emot sky
dans tar tag i hennes allt
håret blir grönt och kroppen ung
minns aldrig det som varit kallt

Så ta mig då, för mig fram
du moder som föder allt nytt
du som ger hopp om att allt kan leva
då åter en vår har grytt.

Jag, Ludde och min nya brorson Benjamin.


Inga kommentarer: