Etiketter

onsdag 1 augusti 2012

Hjortronplock!

Blev det i går, en lagomt stor burk full av gyllengul dröm! (poetiskt så att det förslår men ni fattar)
Slapp gå ensam då grannen Malin med lilla m följde med mig och Ludde och vilket äventyr för de små liven!
En stunds sittande med kaffe och bubbelsaft (hemmakokad jomänvisst serru )  (skryt) i Älgtornet, så vackert!

Och sedan hem med gulle! Jag tycker att det är konstigt att det bara är två av sju i vår familj som äter Hjortron och det är ganska vanligt faktiskt, att folk inte kan med smaken och varför kan jag inte förstå!


Idag verkar bli en finer dag, ha det så bra ni alla och ta hand om er :)


Dessa nätter



Jag har dragit av mig dag 

som en kofta för länge använd. 

Det är i nattliga lakan jag färdats fritt. 

Koboltblå är himlar jag aldrig ser. 

Jag har bara rört dem innerligt, 

i vila. 

Du har funnit mej mjuk i kroppen då. 


Inga kommentarer: