Etiketter

måndag 20 augusti 2012

13 styckna!

joddu kycklingar i hela köket, små små pipisar sm duninga och ulliga tultar omkring, det är för underbart!!
Själv snubblar jag omkring, har ordentligt ont i ryggen.
Ungarna börjar skola och snart så blir det lugn och ro här hemma, gubben ska ba få ett jobb :D

Surströmmingsfest i Lördags med fina grannarna blev lyckad och elden ute brann länge den natten :D

Höstligt äre ute, svalt och skönt efter den intensiva värmen, dessutom har jag fått prata med dottern Fridis på skype två gånger nu, tack för skype!!

Saknar mina fina två flickor så att det gör ont i bland.

Nej, nu ska hönsen ute få se na mat och i morrn så äre en ny dag som vanligt, puss!

Till min  vänner!

vän ligt.




Om mina gipor har nedslag i lera
om mina ögon svämmar av vått
tänkt då kanske att jag
behöver ditt överflöd av blått

kanske kan du få solen att skina
över mitt den väg jag går
kanske du kan ge det där glädjande lilla
om du orkar, om du förmår

så ska jag hålla dig, den där dagen
det blåser så förfärligt kallt
ja om du är minstaste ledsen
ska du hitta mig överallt

så viktigt är det när en vän
ger en det där solgula lilla
då med ens vänder molnen bort
och livet blir behagfullt stilla


Inga kommentarer: