Etiketter

lördag 4 augusti 2012

Så trött och så glad!

Nu kan jag äntligen säga
Been there, done that!

Vilka människor, vilka upplevelser, vilka odjur

Vilket månsken och vilken eld!!

Runristningar, rastaflätor, veganer, dansare, didgeridoo, trummning, salustånd, möten, flöjtspel, renskinn, ja med än man kan begära!



Lite sömn men det vare värt att sitta vid Fredselden där människor kom och gick, få ge och få uppleva, jag är så tacksam!

Tyvärr en dag tidigare men jag känner nu att det var å rätt, kommer förmodligen att sova i två veckor nu, tur Gubbs är hemma och kan ta inskolningen på dagis för bak å fram stammnings språket håller på för fullt!

Med dessa hällristningar och min medföljande tanke om dessa nätter skickar jag er en skitstor kram!

I stilla vilja

Buren av vila 
Av eld och händer av vatten som rörs 
I hjärtat mitt 
Brusar gör livet fäster mitt nav 
Och som forsen får jag falla fritt. 

Kom eld och trummor 
Kom sång och älvor 
Red ett bo nära famn i detta hav 
Räck tid att lägga rum åt min själ 
Såsom mjukheten i detta nav. 

Vind har sin mojning 
Av själ en ro av lisa hjärtat är 
Ingenting högre kan jag önska 
Mer än att jag i detta är. 



Inga kommentarer: