Etiketter

onsdag 15 augusti 2012

Kossor å höst.

Men stackers Ingeborg!!! ho fick ljuver inflammation trots att hon stog i sin!

Det är inte lätt att vara ko inte heller människa, fast det kan vara väldigt fint för det mesta! Fick ta in liten kyckling som måste sträckt benet. Nu sover Halta Lotta i köket och är alldeles sömning och tyst.
Själv gläds jag över att Råbocks jakten börjar i morrn och att gubben ska ut tidigt och spana. Ja jag glöds inte över att han går ut ur sängen utan för att han ska får en underbar naturupplevelse för det är det att möta solen där den går upp utan oxå för det kött eventuellt fällt djur ger, jag är int rik prexis.

Jag gläds också för den tid som kommer för jag verkligen älskar hösten:)

Med dessa små ord önskar jag ert en underbar, drömrik och avslappnande natt!!



Du liv som färdas.


Med dagg dra in din aftonrodnad
som en blygsel inför natt
du vet ju att din gröna skrud
är livets vackraste skatt

Må du kyssa mogna Vetefält
ge gäld åt bördig jord
famna frukt av liden sommar
ett offer åt boskapshjord

Trampet har snart tystnat
löv har bara marken prytt
överallt ska vilan börda
vårens äng med nytt

Jag, jag ska blott skåda
årstid möta annan
men du och jag är alltid ett
vi ska alltid vara samman




Inga kommentarer: