Etiketter

fredag 24 augusti 2012

Min gröna tröjja

Jomen jag har hört att ingen vill veta vart jag köpt den men det skiter jag i. I dag åkte den på lixom gröna jackan, nya höstskorna gröna byxor och en svart skarf runt huvet för det va KALLT!!

Jojjemensan, hösten har kommit till byn. Mina söta kycklingar värmer sig under värmelapan, vi har grillat och brasan i badtynnan är tänd så jag vet ju vad jag gör vid 11 i kväll :D

Uj så många saker jag skulle kunna skriva om, som om att gravida och små barn riskerar blyförgiftning om de äter området (som man alltid skär bort) där kulan vid Älgjakten gick in (står int ett ord om att du som gravid eller småbarn får den dosen bly bara genom att promenera i stan)

Eller >Ulf Brunnbergs plumpa och oerhört osmickrande beskrivning om vad feminismen ställt till med och vad kvinnor kan eller inte kan göra, inte osmickrande för kvinnornas del men för hans, herregud, jag trodde faktist i min enfald att du var smartare än så..suck, så besviken.

Oerhört besviken är jag dessutom för att just i detta nu la min muspekare av..suck.. I fattigmans kvarteren är aldrig lyckan fullständig..

Gla är jag ändå och avslutar med visa visdomsomsrader skrivna av den otroliga författaren..nämligen jag själv. Puss!

Bro bro breja





Vikt är dagen, böjd emot natt

en gårdag har kommit till liv

en sida i livet har fått sin punkt

och jag har fått ett motiv



Kanske livet inte blev som tänkt

så många mörka moln

alldeles för kallt för det mesta

utan insikt i vart jag kommer i från



regn och snöslask, för lite sol

men nu ska det bli ändring på det

för jag vet något ingen annan sett

och det är min hemlighet



Men vi kan säga så här att jag väljer

att under moln

se det ljusa ovanför och jorden

den jag kommer i från



Mitt motiv blir att vilja, för utan det

skrivs aldrig boken om livet ut

att trots det mörka ge regnbågen plats

ett av mina vettigaste beslut



Kanske inte något någon bryr sig om

men inte ens för det vacklar min tro

så nu kan jag gå och lägga mig

jag är min egen bro.



Inga kommentarer: