Etiketter

lördag 9 mars 2013

Ja, så damp dom ner då

dom där urkalla 24 minusgraderna som jag tycker borde hållt sig hemma på Nordpolen eller så..Men å andra sidan vet jag ju att det är kallt för att det är klart vilket betyder ännu en dag men den där gula saken som hänger däruppe och gör oss så där vårsnyggt gyllene i ansiktet och borgar för att det minsann visst blir skoterkörning upp till stora stenen och korvgrillning. Prexis det som Ludden ville..

Puh, längsta meningen på länge som jag skrivit tror jag!

Min klocka på den här siten har fått fnatt tror ja och kommer förmodligen visa att det är typ tre på morgonen men det äre inte. Klockan är snart 8 och jag har vart vaken sedan halvfem då en liten tingest kom uppkrypande i sängen och tyckta att det visst var det. Morgon alltså.

Det spelade alls ingen roll att jag sa att det var natt inte. Ja, tillslut lessnar man ju och stiger upp till den iskalla nedervåningen (där fick jag till det va, upp och ner haha) som minsann visar hela 16 grader så jag ska inte klaga.
På men mössan på huve, varma tofflor in med frukosten i ugnen som blidde brockoli och blomkål i en härlig cremef.  och äggost röra. Mums.
Ja. å så hamna jag här dårå.

Ha en finer dag ni alla där ute i stora vida världen, ta hand om den, hur den än ser ut. Den är ju din vettja :D



Vågskål 


Blundar och låter vassnålarna landa
alla har vi en destination och för dem är det ner
jag, jag ska upp.
Sänker axlarna och breddar ståendet,för jag står,
jag ska stå med mina händer riktade upp.

Inga kommentarer: