Etiketter

måndag 25 mars 2013

Vilken dag!

det ser ut att bli, varmt och härligt och tror vi att vi får behålla det in till påsk? Hoppas det. Vi var på ett bröllop i helgen, på en fjälltopp. Tror att det är lite svårt att gifta sig på en vackrare plats än så! Några tokar åkte plastpåse ner, som tur va var de så tunga att de inte kom någon vart och en va dem var gubben min haha!

Vad blir det i dag då? jo, städning. Lyckades somna om här på morgonen och dörmde att jag gått in i fel hus och somnat där, vaknade och själva dörren till rummen jag låt i va grön och avslagen på mitten Tydning på det någon??
Det gick bra och jag fick ledsagning hem till vår lägenhet? (bor ju i hus dårå..)

Satt och bläddrade i en tidning på dass (bra stresshantering ba så ni vet) den var från internationella kvinnodagen och har ni tänkt på så stort det blir just den dagen och sen så blir det så tyst?
I allafall fick män i en stor enkät som tidningen gjort svara på vilken kvinna de beundrar mest och det var stora starka kvinnor för det mesta men en hittade jag som sa mamma. Och inte bara hans mamma utan han menade mammor överallt. Vanliga högst ordinära mammor som jobbar på i en vardag som alla andra.

Och jag förstod honom för om nån frågar mig vilken kvinna jag beundrar mest så blir det ju så jamen, mina granntanter, bästa vänner, min mamma osv.

Och det är lite det jag vill komma fram till. Glöm inte bort dessa starka vackra underbara kvinnor och män för den delen som finns i din vardag! kom med vänliga ord, ge någon en komplimang uppskatta de som finns i din vardag, du växer av det, de växer av det å sen så är man glad ger man ofta vidare och det är ju vi fotfolk som bär en hel del av världen i våra armar. Är inte vi glada och lyckliga så har världen svårt att vara det med.

Nog av visdoms ord, puss alla ni som jag älskar, ni vet vilka ni är.

Inga kommentarer: