Etiketter

fredag 1 mars 2013

Avgiftning eller?


Jomen så att det äts ju Lchf hära och duktig som tusan har hon vart vilket resulterat i yrsel, humörsvängningar kramper illamående och lite ont i magen. Dricker massa vatten och skvätter ner yttepytte salt och massa citron i det.

Hare då vart svårt dessa första fyra dagar? Nix. Ska baka Lchf knäcke i eftermiddag sen så har jag brödbiten checkat av.
Mitt tips är ju att strimlat, lätt förväld vitkål är ett bra substitut till Pasta i alla former och ja, jag älskar vitkål ju!
Annars har det vart lätt som en plätt med rätterna. äter ofta lite av gårdagens middag till frukost, Omelett med fyllning i till lunch (2 ägg) eller den här ubergoda fisken som ligger i tomatkoncerv som jag int kommer på vad den heter med Keso och mycket förvälda grönsaker med creme fraich å middagen blir vad de andra äter för köträtt och kokt brockoli eller så.

Idag blire flygande jakob och då blev det kruxigare. Antar att rostade solrosfrön i stället för jordnötter går bra och smörstekt zuccini iställer för banan är okej.

Nejdå, jag ska inte sluta äta frukt. Det är bara just dessa första tre veckorna jag kommer att vara så strikt även om jag kommer att vara försiktig med kolhydraterna så vit pasta, ris (snyft) och kokt varm potatis går bort. Jag kommer att unna mig någon skiva kokt kall potatis med skal till en fin sillbit och ett ägg för, kokt kall potatis har inte så mycket kolhydrater, visste ni det?

Äh nog om det.

Idag skare städas hade jag tänkt, och gås med vovven och kanske få på sig kläder, somna ju om, hörde inte ens när familjen for utan sov till halv nie :D Härligt!!

Ha en uberfredag, pöss!


Inga kommentarer: