Etiketter

torsdag 28 februari 2013

Jo, nog är det varmt!

Vilket iof inte hör till vanligheterna sista veckan i Februari men det har väl alla läst om vid det här laget.

Var till doktorn här i veckan som lova läsa mina journaler för att komma tillrätta med min ständiga värk, vad sägs om det!! Nobelpris till henne, minst! För det är en sak som INTE tillhör vanligheterna.

Vanlig syn i snösmältningstider är väl denna otroliga bild som väcker vårkänslorna riktigt ordentligt


Eller inte, kanske.

Bron hos oss har tinat fram, vägen med minsann och på sina ställen glashal. Det kliar i fingrarna efter planteringsjord och i dag ska gubben få innhandla en liten på såjord så att Lavendeln och purjon samt den vita salvian kan få börja sin väg mot levnad.

Själv så ska jag stryka lite tvätt å dammsuga litet, det hör ju med till vanligheter. Ha det gott!


Krypta/ eld.

Bredda dig, djup
mina bojor har inte rum att
falla, att sjunka.
Ystert överflöda, jag vill
skratta där nere åt dem som sa
att jag var
förstenad.
Dagen hugger sig in med ljuslågor
skär varje tum av sötma.
Drabbar mig.

släpper så tyngden inför.

ljusfödd.

Inga kommentarer: