Etiketter

onsdag 6 februari 2013

Jodå dagen kom och gick

Det gör ju de flesta dagar, om man nu ska se det krasst. Och tur är väl det, det hade vart trist annars.
Som boende i Norrland, på den samiska nationaldagen borde jag inte säga detta.

Fy fasen vad jag är less på snön, inget mer f*bannat snö h*vete!

Jodu, där tog hon i så hon sprack, nästan.
Knas äre i allafall på datumet i min blog, la ut ett inlägg i morse som visade sig som Tisdag..visst äre väl onsdag i dag??

Ingen aning har jag om hur man fixar en sådan världslig sak och inte tänker jag ta reda på det heller. Så det så.

Var inne på en blogsida i kväll å snokade runt, handlade om självskadebeteende, önskar jag vart smart nog att prema den men, det var jag ju inte så här kommer nåt tufft att sova på

För att man inte ska glömma.




Utan att blunda.

Jag vet inte varför vi vill dölja
att världen mår skit just i dag
att mammor slåss till sin död
att pappor står utan lag

Att vuxna våldför sig på barn
att ungdommar tar kniv till blod
att sprutor bereder oskyldigt skinn
att ingen oskuld återstod

För hur många har flaskan som substitut
i en värld som ingen förstår sig på
att barn går ensam var kväll
ingen hjälp här finns att få

och du lägger dig i rena lakan
vet att dina barn sover i säng
att låst är dörren utanför
att drömmen är en blommig äng

Andra har sniffat lim till sömn
för att inte frysa så
barn ligger i trappuppgångar
än fast hem finns att få

Jag har hjärta av is
jag var en av dem
vars barn hittade bort
men aldrig hem

Vänd ej bort blicken , du kan våga se
hur världen ser ut just nu
om det gör ont, än sen
det handlar om oss och du

vi har kramar och leenden och en massa bry sig om
vi måste vara många om det som är skört
så att livet om en allmän tonåring
inte blir en sorg, ett någonting som du aldrig berört.



Inga kommentarer: