Etiketter

fredag 15 februari 2013

Meteorit regn över jorden

men jag träffades bara av en sträv kotunga och stora bruna ögon, rakt i hjärtat.
Det finns väl inget så smältande som just det. Nä inga kor i dag för mig men en lisa för själen var det, kossorna jag tittade på såg ut så här!

Resten av dagen sov jag viss men, det förstår jag.
Lite sömn hela veckan och ontont tar väl ut sin rätt antar jag.

Lite middag och farmen får avsluta denna dag som vart så där mild till sinnet som vissa dagar kan vara.

Ta väl vara på er och stor kram!


Balsamerad.


Den rörde sig, tystnaden.
mjukt höljde den sig över det som stilla åldrades,
våra steg, tanken och min hud.

efter din rörelse vid den, kommer den aldrig att
vara stilla igen
den kommer att leva som stjärstoft
och dansa när vi inte längre finns.
När vi bestitter tystnaden och lägger oss till ro.

Och evigt blir riktigt sant.

Inga kommentarer: