Etiketter

måndag 18 februari 2013

Hej å hå

Va lat man kan bli då!

Efter förra veckans ont ont hade mamsen lösningen, en kräm man kan köpa hos sjg som hjälpte alldeles förträffligt! Tur det :) Lördagen förflöt lugnt och fint och Melodifestivalen var alldeles som vanligt, inga större överaskningar där inte förutom killen i glasögon som vann för han var så lik Fridas huggan :D

I söndags va jag å mormorn å såg sagan om Pi. Vidunderlig var den i 3d kan jag lova. Jistanes så rädd man blev då tigern attackerade och mamsen hon hukade sig i stolen för fåglarna som flög.

I dag strålar solen å jag ska på firmafest. Eller tja man får ju göra sig nån då och då. Blir hos vännen Åsa med lite skitsnack på schemat.

Men sen till helgen dåå!
Gubben å jag har bokat hotel två nätter i den där stan Umeå man knappt ser till (jaja inte så långt från mig)
Men bara det att få sova, gå en runda på stan sen sova, basta och sova och äta nåt trevligt utan att bli avbruten eller ha lagat den själv!!

Man måste göra sånna turer i bland för att överleva tror jag..vet jag alldeles bestämt. Bli lite kära igen och komma på varför man håller samman.

Ha en finer vecka alla ni, kram från mig!


Där livet finns

Rinner löften
genom
livets trådar
flätas tankar
djupt ditin

Skönjs brutna grenars
nätverk
som tonen från en vind

Binds strofer där att
minnas
sätts det ord från
gången tid

blåser droppar där
att gråtas
nydags dagg
emot min kind

Där livet finns. 

Inga kommentarer: