Etiketter

lördag 2 februari 2013

Jaha, då va Lördagen snart gjord!

Himskas så en del dagar bara sveper förbi och innan man hinner blinka så  försvinner de.
Strålande sol vare i allafall å Ludden har åkt skoter, mycket.

Nu har vi käkat våfflor med grädde och blåbärs sylt som snälla grannen gjorde och kaffe till det, mums! Det är nåt speciellt med blåbärs sylt. Den är koncentrerad sommar på burk.
Fina mamsen har suttit hemma hos sig och stickat sockar till sin odugliga dotter, ja i allafall när det kommer till stickning för det kan jag inte alls. Inte ens en halsduk har lämnat mina fingrar men så äre. Man kan ju int behöva kunna allt heller. Jag kan ju göra surdegsbröd :D

Ikväll blir det väl soffhäng och att glo på melodifestivalen men, jag vet inte..det är ju så många program av den som man är så skitless innan det är slut. Jag brukar inte se förrens sista programmet.
Man får ju lixom veta allt ändå, vem som var dålig (Ranelid), vilka som gjort bort sig men framför allt, vem som vann.
Tror inte Sveriget kan prestera så mycket bättre än Loreens låt förra gången så vi behöver nog inte vara rädda för att måsta hålla i värdskapet nästa år.

Hörrni, ni får ha en braig dag och kväll, krama om varandra och allt sånt, puss!

Inga kommentarer: