Etiketter

onsdag 20 februari 2013

Tjosan anåda

va tvärkallt det blev nu då, hade ju nästan väntat på våren nu då vintern ödslade sina få plusgrader åt vårt håll. Men så roligt ska vi inte ha det, -20 grader nu om morgonen och det är bara att le och vara glad. Glad för att kalla graderna inte fanns i går när jag gick till Jenny tex.

Annars så lär nog solen lysa från en klarblå himmel och värma upp dagen. Kanske blir det en kaffe ute och lite kisande mot den vitaminbringande och upppiggande solen.
Men hörrni, det är ju Mars snart å snart påsk och snart första Maj och ta mig tusan, snart sommar!

Gudars så jag längtar till den och det har blivit mer av den längtan allt eftersom åren går.
Jag antar att man inte leker som man gjorde förr i snön, att man fryser mer och att man är stor nog för att inse besväret med alla tjocka kläder och matning av djur och ovilliga katter som inte vill gå ut och förfrysa rumpan. Elen blir dyra och ja

Erkänn, att sitta ute en sen sommarnattskväll, grilla lite korv och se hur tvärt solen går ner för att genast gå upp slår det mesta.

Nåja än är vi int där.

En till sak med denna dagen som är bra är att fina Mamsen fyller år!

Hipp Hipp Hurra för fina Mamma i dag!!!!!
 Lite tulipaner på bemärkelsedagen!

Bringar här ett gammalt litet bidrag till en aforismtävling på poeter.se
Kanske det är visdomsord som kan passa, vad vet jag.

Ha en braig dag!


Sprättad

Yrre VIP 



Där rök masken sa hönan och
fortsatte sprätta.


Man ska inte ta allt så allvarligt _
Det finns saker som måste tas långt
mer allvarligt än det mesta och då är det bra om man har
lite allvarstankar kvar. 

Inga kommentarer: