Etiketter

tisdag 26 februari 2013

Jomen djupt!

Ja den dära fejsboken som man bladar i och blir lite irriterad över att visdoms ord som ploppar upp på vackra bilder och delas av tusen, okej

Ibland visar det något som verkligen sätter sig i hjärtat som denna video jag är oförmögen att dela pga mitt bristande tekniska kunnande utspelar sig på en gata där en gammal man sitter och tigger, tror att det är i England någonstans.

På hans skylt så står det " Hjälp mig, jag är blind! eller Please help, I am blind. Han får knappt en slant. En kvinna går förbi och ger ingenting men skriver något på skylten och går. Helt plötsligt börjar folk slänga till honom massor av pengar.
På eftermiddagen kommer kvinnan tillbaka, han frågar då vad hon skrev, hon sa samma som du men med andra ord. Hon skrev It is a beutiful day, but I cant see it.

Ord är viktiga ord väcker känslor och ord kan förändra en hel dag. Dessa förändrade min.

Gubben har ryggskott, Hoppas han kryar på sig fort, för hans och för min skull. Vi behöver vara två friska.
Kram och ha en bra dag!


Värnad


Här, låt mig hålla
låt mig värna dig
låt mig härda stormar som rister
täcka dig, vila dig lite till
det finns tid innan murarna brister

Brinnande sol torkar torrt
men ögat är ingen mark
så låt mig vara din sol för en stund
när du nu inte är stark.

ha huvud invid min axel
min arm om allt som är du
håll mig hårt, och hårdare än så
håll, håll ut nu.

Inga kommentarer: