Etiketter

onsdag 6 februari 2013

Lång natt.

Jo, det blev en sån, skulle inte skottat, inte bärt in ved men killarna hade det inte så lätt heller.
Vi hann då skotta loss bilen efter att Grannen vart här å skottat för att hämta bobba så att han kunde följa crille (som va helt slut) till skogs för att hämta skoter som han körde fast. Va han nu hade ut i skogen å göra med stort bandage om fingern men, han skulle ju "bara"..egentligen skulle han hämta ved.

Tillslut hade hönsen fått sitt av crille å mer ved va intaget av oskar å jag låg och snurra i sängen å ludden sov som en stock.
Men inte jag.

Läste massa bloggar i går å jag tycker de har de så fint å intressant på sina krypin, deras blogginlägg är välstaplade, dagen fotodokumenterad och allt är så helfestligt.
Ja, min duger väl men är lite rörig och det speglar väl mej antar jag. Låg å snöade på frågan mamsen undrade .
Vart alla orden kom i från. Tja dom finns väl därinne lite huller om buller och kommer nog av de driveror av böcker som ligger och skräpar överallt.. Jag skulle behöva ett bibliotek jag med en skön fotölj, bokhyllor och en stor fet bras spis..ja, i alla fall en liten kamin.
Där kunde jag sitta och läsa gamla böcker jag redan läst och försöka komma på vilken som var mördaren. Det är lustigt med minnet nuförtiden. Oftast kommer jag i håg saker i perriferin men inte de viktiga sakerna. Som mördaren tex. Jag kan komma på hur polisernas fikarum såg ut och vilka bullar de fikade tex.
Mat ja. De måste vara det haha.
Och orden då? Ja orden fastnar också tydligen, liger och skvalpar i någon sorts mognadsvätska inuti för att tillslut ploppa ut. Så har det nog alltid vart och jag antar att om man börjar med att fylla på med triologin om sagan om ringen när man är liten så samlas det en del.
Å jag må vara hjärntrött men allt finns ju redan där och de försvinner inte och tur är väl det.

Det är ju det enda jag är bra på ju., Jag kan inte sticka sockar, meka, är dålig på att städa och sjunger inte så värst vidare. Jag är virrigare än hönorna i laggorn och glömmer alltid pannan då jag ska koka kaffe och det mesta andra med, om jag ska vara ärlig.
Orden minns jag inte heller, faktiskt. men de behagar rinna ut då och då helt utan min egen förskyllan, det bara blir

Så det är jag glad för, att det så och prexis nu tog de slut för denna gång.
Ursäkta för mitt lite virriga och osammanhängande inlägg.
Puss för i dag. Jag menar till i dag..tja..eller.. Puss.

Inga kommentarer: