Etiketter

tisdag 26 mars 2013

Uj




Dra på trissor, kärringen städar med hjälp av fina sönerna sina som gör grovjobbet så finlirar jag int så himlars dumt tycker jag!

Annonsen på vår tomt kom ut i dag, hoppas verkligen nån vill köpa den, fort!

Om dom gör det hamnar de på världens finaste plats med underbara grannar och ungar som har grannsamverkan och tar hand om varandra, där vi är van att få vara oss själva och där alla får plats.
Man kan kanske tänka sig att ha hönor på sin tomt och säkerställa var äggen kommer i från eller varför inte en gris eller ett väääldigt stort grönsaksland!

Ta chansen att bli våra grannar!!


Annars så ska jag ba fortsätta att städa, fara till fina broren i morrn och pussa på gullig unge :D

Kram!


Artepitetet odoratum (Åbrodd)

Vill hon sig
eller tar hon tag i vintermanteln och håller
den kvar med hälarna i backen

medans

jag slänger fröna till gryning.



Cittror


Räck mig den kannan, jag darrar av törst,
som har silande sol i sin gryning
rivande sälta från tusende hav
men ändå löfte i födande dyning

Fyll full min bägare gjut utöver
sänd ett följe drucket , beridet
av en förlossande springande sprittande vår

Ty jag har stigit ur vinteridet.


Inga kommentarer: