Etiketter

onsdag 13 mars 2013

Jodu huvva!

Lillkillen ska på skotersafari med klassen och termometern visade på modiga minus 20 grader i morse. Nåja, solen är på väg upp så det blir ju varmare. Fridusen i Tornai fick en smärre chock i går.Här bor Fridusen!

 Efter ett par veckor med stadig vår och + 15 grader vankades det snöstorm och inställda tåg.
Ja en sak man aldrig ska lite på är vädret har jag hört!

Kallt är det inne här med men jag ska gå gå och vila en stund så jag orkar int elda, då måste jag he på pumpen å den lever om så i rören så då kan jag int sova ba för det.

En sak jag ska göra i dag är att ta ner Julgardinen i köket. Jodå ni hörde rätt. Där har den hängt och slängt och jag har inte sett den, vit är den med stora röda julnissor på.
Och ingen har sagt något heller jag menar vad har man för vänner??

Nåväl ner ska den och lite mer vårliga tingestar ska upp..om jag nu hittar några i alla mina gardinlåder med ihopknycklade gardiner. Borde verkligen ta mig för att stryka dem men..ja

Nåväl, kallt som sagt, strålande sol så en promenix kanske kan ordnas. Vart en i går iof men då vare så kallt så det tog 3 timmar att bli varm sen.

Ha en braig dag alla ni där ute, puss!

Inga kommentarer: