Etiketter

söndag 3 mars 2013

Vasalopps takter!

Jo, det kan man ju säga dom hade på tv duktingarna som åkte där. Själv lyckades jag och Ludden med att åka en halv km skidor, premiär för i år!
Tur att jag har kvar Fridusens skolskidor med den enda bindningen som funkar för mig, gammeldags vajerbindning. Man kan alltså ha vicka skor man behagar, i mitt fall så varma som möjligt då.
Ludden fick på sig Crilles finpjäxor och man får väl se det så att arvegods är inte att förakta.

Annars hare blitt lite tvätt, läsning och vila och städning tja, kort sagt allt som görs en vanlig Söndag.
Skitgo middag gjort ja med. Pojkarna fick Gräddig Potatisgratäng, jag Kål gratäng ( Oooo så gott!  ) helt enligt Lchf och till det platta ja ut benfri kotlett, fyllde med Vindelrökt skinka, tomater och Sambal oilek..eller vare nu heter.

Rulla i hop till små paket som fästes med tandpetare. Bräsera och gjort en sås sen av skyn.

Mums mums å inga kort tog jag "dutti"

Ny vecka äre i morn, gubbs ska i väg Arla å komm hem sent så Ludden får va hemma. Om solen lyser blire nog en tur till stora stenen och lite bobåkning, ja, för Ludden då. Jag ska sola, dricka kaffe och prata skit. Om vi inte är alldeles ensamna där, då får jag väl prata med mig själv, det går ju med bra.

Ha en bra Sportlovsvecka alla Norrlänningar, önskar er mycke sol och härlig utevistelse!

Och glöm aldrig detta heller!!

Inga kommentarer: