Etiketter

fredag 5 oktober 2012

Fredag.

Frejas dag hon som är fruktbar och det passar ju en dag som denna då det vankas regn..eller..
Nåja.

Ska göra en Bogfläskgryta med Äpplen tänkte jag, får se hur det går.

Enl. Läkaren på ul så verkar det som att min hjärtmuskel inflammation aldrig läkt ut, att jag har en skada på mitt hjärta (det visste jag ju) men att inga prover visade på att mitt hjärta var stressat och det var ju bra.
det har väl inte hunnit dit.

lite mer medumusk och vila och en arbetstest med syrgas senare i November. Hoppas bara att jag börjar andas normalt snart.

Ska ta och läsa nån fler bok som snälla Mirja försett mig med, ta en kort promenad och softa. är det int det man ska göra Fredagar?

Jo, just det. Vill bara säga att jag älskar mina vänner, tex Åsa, Eva och Mamma, tacka finaste Ilona för din uppmuntran, än fast jag aldrig träffat dig! önska krya på dig fina Cattis
Och att du är underbarast gubbe. Jag älskar dig.




Där gläntor dunklas.


Jag lägger meningar varsamt
mot jorden
med barmark där pauserna
finns

Det regnar så hett, jag blir blek
mellan orden
Det finns så många punkter
man minns.

Men sällan lyfts de och färdas fritt
i det vida
sällan ger man det vackraste
man har

Mitt hjärta vid ditt tätt
vid din sida
är orden till dig jag
har kvar.                       


(nu är jag ju int bäst på bilder, lånar från nätet det framkom int vem som gjort dessa fina hjärtan men den som gjorde dem gjorde dem bra!)                                                    

Inga kommentarer: