Etiketter

tisdag 9 oktober 2012

Oj Oj!!

Äntligen hitta jag tillbaka min gamla mall, vart svettig där ett tag, det är ju inte lätt när man inte har alla bestick i lådan!
Regn i dag igen, nu har det regnat i..tja..många dagar. Så i vk att om nu regnet vart snö hade vi haft en halvmeter. Vet inte om det är att föredra men, om det nu snart blir smällkallt som alla väderspågubbar och gummor säger så äre nog bäst att snön skyndar sig på annars dör mycket i trädgården.

Håller på att brodera en tavla till min brorsons dop och är man så duktig som man va förr kan jag lova, vår riva upp om och om igen men jag ger mig inte, klart ungen ska ha en doptavla från Faster :D

I morrn ska crille på lassa å gubben får veta om jobbet blir hans, nervöst så det förslår. Håll tummarna!!

Här är han  i alla fall det lilla livet!!


Något att tänka på kommer här hejdå!!



En liten visa om acceptans.


långt bort och längst nere invid
går darrig fluga i vintertid
nära en spindel som lixom han
undrar vart värmen och solen försvann

nätet av frost löst sina mönster
där kylan slog utanför en fönster
ramlade bägge ner med varandra
häpna nu över att enade vandra

ej vänner i det normala
möter de samman livets dvala
och trycker sig tätt nära intill
för att mista livet ensam ingen vill

i runan över bägge dessa två
något om värme och förlåtelse ska stå
så om du frusen och ensam måste gå
räkna aldrig bena på det sällskap du få

Inga kommentarer: