Etiketter

fredag 26 oktober 2012

Ja jäklar..

Om jag bara kom i håg hur man bytte storbilden med kåsan men jag hittar det inte och int hjälper mina grå hjärnceller till ett dugg.

Får nog be om hjälp, nån som har ett tips?

Fredag i dag dårå, gjorde pumpasoppa i går som blev så där men då har min fina pumpa kommit till användning i allafall fin va!!
squashen är uppäten, jag fick fem styckna men bara en pumpa men det är inte så bara med tanke på att lilla Umeå bara hade en högsommardag, på hela sommarn!

Idag ska jag försöka bana väg in i skafferiet, om man har ett rejält stort ett som jag ( man går in i det) hamnar det allsköns bråte där än fast jag ryar åt klåfingriga tjuvställinnnare. Kan bli intressant, man kanske hittar nåt värdefullt vem vet?

Ludde har bestämt att vi ska äta ute i dag, så det får bli restaurang Grankotten bakom huset. Fläskytterfile steks med kokt potatis, sedan blandas det in peppar, salt, en halv buljongtärning dragon och en trea grädde som får puttra i utestekpannan på elden. Man greppar sen sin gaffel å hugger in, mysigt värre å inte behöver man ta på gåbortkläder heller, man duger som man är.

I morrn blire gåbort kläder för då är vi bjudna på middag hos gubbens bror..tja vi tar med den själv, middagen alltså. Leverbiff skare bli, glatt umgänge och kanske lite musik, vem vet?

Kram ni alla, ha en underbar helg!!!




Inga kommentarer: