Etiketter

onsdag 10 oktober 2012

Morgon mellan diiiman trallalla....

ja, eller nåt. Huga natt, det blir så i bland. Älgen däremot hade en smaskig morgon, tycker mina halvomogna suräpplen är väldans goda.
Det är nåt magiskt med att öppna fönstret och kolla på dem så nära utan bössa i handen, vilsamt nästan!

Morgonrocken har jag fortfarande på, ska snart strutta upp och klä på mig, göra en kopp te, tända brasan och brodera lite.
Knåpade i hop ett par rader till en Antelogi tävling på poeter i går, om man vinner så kan man få en herrgård sweekend eller en skrivar coach..tror nog inte jag vill vinna för vad ska man välja då??
Tur att det finns så många som skriver så bra så jag behöver nog inte vara orolig för det. Om jag skulle komma med alls i den så har jag denna gången sparat texten, det glömde jag ju förra gången så jag vet inte alls vad folk kan läsa om de köper 101 dikter till Tranströms ära och ser Yrre signaturen, haha!

Nåja, önskar en en bra dag och eftersom jag skrev nåt helt annat som ingen får läsa i går så kommer nåt ur arkivet, kram påre!!  ( Meh, kan det rent av vart denna?????) Kolla vad man kan hitta hehe..


Hyllning till tomas Hoppsan där rann luddis ur soffan (paus) Tranströmmer :D




Liksom klara broar åter



Hur sjöarna föll invid livet
som broderier en stjärnklar natt
flytande
värmande

Åar rann ur mina händer
sökte villfarelsen tafatt

Så åter

Hur gror dagen som bligar ner
hur tar havren mod, hur hon ber

det första och det största
som skrivits har

bär modet rent

rent.

Inga kommentarer: