Etiketter

torsdag 18 oktober 2012

Lixom så att...

det blev ingen massiv träningsvärk efter innebandyn i går! Däremot nyser jag som en galning och förvånas över allt som kan hända.
Som att ludden prexis nu fick för sig att hänga i Älghornet som nästa föll ner över tvn. Man ska vara gla åt de där nästan sakerna.
Som att jag nästan är miljonär tex eller nästan lång, nästan smal och nästan pigg.
Glaset behöver inte vara halvtomt, det kan vara halvfullt med.

Glad är jag helt och fullt över att jag är här, älskar och är lycklig, att det snart är jul då alla fina ungar kommer, att jag snart får äta pepparkakor med mjölk.

Om man har så pass så ska man skatta sig lycklig. det är ju sådana saker som gör livet värt att leva!!

Något litet jag skrev kring Jul förra året och en bild på mina fina döttrar som just kommer hem till jul, saknar!!


I ljusets tid. (mörkertalan)


Hör hur mörkret viskar
små suckars klagan
vintergömmor som ur
dagan
finge återlämna ljus

det strålar så ur människor hus

Strålar som om stjärnenätter
givit pant och lån
icke kan väl skogar veta
vart ljuset komma ifrån

väl kan älvar darra som i fruktan
ty den skövlingen sker än
då vi i mörkret släpper natt
åt dagar ge oss hän

Så giv en liten tid att lyssna
då ljuset morra och pusta
och lev väl sekunders frist
åt vad svärta rusta

Ty vilan komma därifrån
ro åt självande själ
minns att natten sömnen skänker
och bara vill oss väl. 

Inga kommentarer: