Etiketter

torsdag 24 januari 2013

Dra på trissor!

Sol igen!
Visst äre väl underbart :D

Håller som bäst på att koka lite smått och gott till hönorna som värper så bra. Lite pasta, ris, potatis, grönsaker, bönor och korv, tänk så glada dom ska bli.

Funderade lite grann i går om vem man egentligen är, vilken personlighet man har och vad man gillar.
Jag kom fram till att jag måste ha multipla personligheter.

Jamen, vem skulle tacka nej att vara en rik fru på Franska rivieran tex, eller whiskeybrännare i Skottland eller djurlivsforskare i Afrika (fast å andra sidan är jag ju rädd för småkryp..) Medeltidsfantast på Gottland eller rent av en Vacker smal prinsessa med egen lustjakt som småputtrar fram på haven.

Nu blev jag ju inte det.
Jag är en halvfet fattig gammal sjukpensionerad bonnkärring på landet någonstans i det ödsliga Västerbotten.
Det går ju bra det med men ändå :D Skadar ju inte att färdas i tanken i bland och dessutom inse att jo,
jag är tacksam för att vara där jag är. Den jag är med alla fel och brister.
Det är ju allt som hänt i livet som gjort mig till den jag är i dag och som jag är rätt nöjd med mer eller mindre.

Men ändå, man kan ju fantisera litet.

Med min Hönapöna önskar jag er detta



En önskan.






Ge mig en kram tillgodo.
En sån där man tar fram när livet blir längtansfullt.



Inga kommentarer: