Etiketter

fredag 11 januari 2013

Prosit!

Sa lilla mormorn och mer än så, hon har åkt på en dunderförkylning så dit ska jag inte. Hoppas du kryar på dig snart lilla mamsen!
Appropå virus så står jag i kö för den dära sprutan som jag skulle få, vaccinet. Ska ändå våga mig i väg till stora staden ändå, får vara noga med att tvätta händerna. Lilleman ska få overall och crille sin fodrade varseljacka jojo, här skare shoppas!

Tomt blev det i vår nyändrade hall då granen som för övrigt alldeles själv klädde av sig..ja barren då, innan den kom ut. Ett het tips är ju att int ha den bredvid varmluftspumpen, stackarn, rena utlands semestern, förstår att den strippa så fort den fick chansen :D

Vad jag ska nu he i det hörnet är lite oklart men det lutar åt en spegel på väggen och tre bastkorgar med handtag att hänga på väggen å he alla pryttlar i.

Satsar på att få bort det sista i dag så familjen kan hjälpa till å städa på Lördag.

Ni alla därute får ha en braig dag, det ska jag ha!


Bevittnad.


Vintervitt med drag åt kallt
landar i mina ögon
jag önskar att jag vetat allt
hur snö blir till 

och hur vattnet som var sött nu
plötsligt blivit salt.

Hur ser solen skillnad på
min farstutrapp och andras
fruset steg så svårt att nå
hur solen gör när det nedåt gå

och när natten faller mörk
vem får ljuset rå.

Vintervitt med drag åt kallt
och dagarna som rinner tid
om frågorna har svar trots allt
så finns de nog här hemmavid.

Inga kommentarer: