Etiketter

fredag 25 januari 2013

Hobbit!

Jodå, nu var den sedd och äten. Mycke snacks och en Loka visare så förväntar man sig att jag ska brista ut i lovord men..tja.. saknar lite mer av handlingen men, som oftast blir jag besviken på att man tror att sagan om ringen triologin, där ju Hobbit ingår, är sedd av manligt klientel varpå stridssenerna får en avgörande betydelse. Men nej, det blir ju lätt tradigt faktiskt. Trots det magnifika i filmteknologin och trots de små små senerna av tja förbrödring, gentlemannaskap och drottningdyrkan.

Nej, lite mer handling hade förgyllt denna film, lite mer av BOKENS handling.kanske.

Vi var i allafall 7 styckna ur familjen som såg den och det va häftigt och roligt och underbart, det är dagsens sanning!

Annars så har dagen flutit på som dagar gör mest, lite städning lite sömn och lite film samt promenad med hunden.
I morrn kommer finaste Emlan hit, det blir pizza och lite korvgrillning om vi inte fryser fötterna av oss vill säga och
kanske en liten film på kvällen. Jag vet i alla fall vad jag ill se på bio nästa gång Les mierables!
Ba så ni vet.

 (ja inte denna men den var ju så fin! )
Natti på er, i förrgår sken månen så grant över skarsnön så att självaste karlavagnen låg och guppade inom räckhåll!

Därför denna.


Frisänd.



vätt i vatten har den ljuset i sig
frostsnön som
glimmar av himlavalvet
dess spirande liv under sig
dess avspeglade gåta
så lätt i sin enkelhet

jag har vilat bland
stjärnor om kvällen och
snöängeln under mig flög.

Inga kommentarer: