Etiketter

torsdag 17 januari 2013

Sol å kkkaalllt!

Jo, här slösar solen milioner strålar på ett gnistrande vitt och kallt landskap, tillräckligt kallt för att jag inte är ute nå i onödan, hoppas hon blir lika generös till sommaren dårå å inte slösar bort alla strålar nu!

Har gjort lunch beståene av brockoli och vitkål som jag kokat mjukt och blandar ut med vatten vanligt pulvermos, så gott! (okej jag va lat å iddes int annat hehe)
Men det fick jag för jag cykla ett helt spinningpass hos farbror doktorn jojo. Bra nog uppträdde den dära konstiga andningen efter syrgasmask å annat så herrn fick se hure vart näre blir..typ.
Skulle kålla å rådfråga så jag får väl höra det senare antar jag.

Spritade och tvättade händerna minst hundra gånger i dag på lassa tror jag, vill ju verkligen inte få nå virus, eldprovet blir väl bion i morrn, får jag int flunsan då så klarar jag mig nog och de skulle va såå skönt, har ju lite allmän ångest över det.

Nu ska jag äta upp min braklunsch å sen gå å sussa en stund, ska väl koka lite buljong här i em hade jag tänkt.

sköt om er och må solen hälla sitt över er med, kram!


Tänkt.



Hur vilar inte nätters längtan efter
ny och obruten dag

men alla dagar ger detsamma
även där friska vindar tar tag

Samma gamla lisa och en
överaskning då och då
dagarna och nätter
det bara samlas på

Plötsligt ser jag ljuset
och jag tindrar som aldrig förr
vill slänga gamla sopor
och stänger gårdagens dörr

jag kysser marken där hon färdas
för var morgon ny
ger mig hopp om att kanske
kan min morgon gry

Ny och ren under himlen
den har en regnbåge att glida på
ja, jag tror att jag självaste himlen
en sådan dag kan nå

Men intill dess så trampar jag på
jag ger ungarna frukost och ser
att genom dem ger livet
bara mer och mer

Kanske ingen regnbåge behövs,
ingen strävan att himlar nå
jag har dig och ungarna och livet
det är allt jag behöver för att gå.

Inga kommentarer: