Etiketter

fredag 18 januari 2013

Men så kom dom då!!

Jamen Tulipanerna, som jag väntat!
Jag har smått påpekat, längtans suckat, talat HÖGT för mig själv om hur mycket jag skulle vilja ha Tulpaner å så

Damp dom ner!


Det va nån som sa att Tulpaner var billiga och de är dom men,
Säg mig var någonstans kan man hitta så mycket längtan, så mycket hopp och så mycket glädje på en gång!

Jag vet inte.

Annars så for man ut i 28 härliga minusgrader, fyndade lite på rean, bla benvärmare (sånna har jag int haft sen jag va 14..) mössa till ludde och en härlig ullkofta för 75 spänn som jag ryckte åt mig i hastigheten,

och den va så fin Förutom att den hade nåt konstigt guldtyg över armbågarna, ni vet, där det vanligtvis i sådana fall sitter skinn......

Jaja, jag får väl känna mig lite hipp antar jag haha!

fortsättningsvis sprang jag gäspandes genom Ica Maqxi, stötte på fd arbetskamrater (kändes konstigt, jag tänker ju på att jag aldrig kommer att ha sådana igen :/ )

Innan vi åkte hem skulle gubbs på Telia så jag sprang in på storrean på Ur och Penn fyndade givetvis, och blev en hamburgare fetare på Frasses och NEJ
Trots alla butiksnamn får jag int betalt för det!!

Men hur ska man annars beskriva???

Väl hemma dråsa jag ner framför datorn och blev en lallande idiot för ett tag....

Nåväl Hemma är hemma å nu ska jag laga mat bara skriva färdigt här först.

Ha en braig dag, något litet för själen kommer

Här!



Där jag finns.



Om att vara stark är
inte att springa ängen längst och att plocka
alla blommor
att vakna först och att
att hämta in tidningen när

du ännu inte vaknat

Det är

att hålla dig när det bränns inuti
och solen ramlar
och du skrubbat
dina knän och det
är

att pussa på det som ömmar i hjärtat
och att
finna plåster som räcker livet
runt.

Inga kommentarer: