Etiketter

lördag 19 januari 2013

Nämen!!

Döm om min förvåning när jag tittade på termometern i morse och den lilla tingesten visade på 0 grader!
Från nästan -30 till ingenting, bara över en natt, så det kan bli.

Lugn förmiddag och korvgrillning på eftermiddagen, som det ska vara alltså.
Nu har gubben lagat middag, diskmaskinen sköter diskningen och ludden tar sig ett bad.

Själv så ska jag glo på tv och lägga mig tidigt för av min sovmorgon blev det ingeting alls.
Gubben steg upp 8 och då skulle ludden spela lego starwars i hallen bredvid sovrummet och det gör han inte tyst kan jag lova. Sedan en kvart senare skulle det kläs på vilket tog sina ljudliga 15 minuter.
Därefter skulle gubben va duktig och släcka lyset på bobbas rum (han är ju hos Jennifer) och hitta då elgitarren som han va tvungen att ljudligt klinka på.
Tja i runda tal tog detta en timme så nån sömn blev det ju inte. Inte fick han lyset släckt heller.

Jo, jag skulle kunna bli arg och vresig och skrika och smälla dörrar men det gjorde jag inte.
Allt bottnar ju i att han inte vill va själv utan vill att jag är där men, i morgon då ska jag sova
Så det så!

Ha en fortsatt braig helg,
små goord kommer här :)


Sköra dagar.

Sköra dagar har dis skymd sol
och man kan ana
stora hotgrå moln i

horisonten.

Än är de inte här.

Sköra dagar har oftast
kaffet en lätt
styrka som nästan är

bitterljuvt

men fullt drickbart.

Sköra dagar tassar jag
på tå, försiktigt
försiktigt gläntar jag

dörrarna

innan de gått i lås.

Inga kommentarer: