Etiketter

lördag 5 januari 2013

Håhå Jaja..

Steg upp, glad i hågen över den utlovade solen och de där 5-6 minusgraderna, läser raporter från skellefteå att där vare minsann bara några sådana och det var väl därför vi hade 17 iskalla grader med lätt vind.
Och ni ska inte tro att man tvingar ut mig så lätt i sådan svinkyla nej aldrig i livet!!

Så jag skrota runt i pyjamas i ett varmeldat hus (nej nej det brann inte i huset, i spisen ju) Löste
melodikrysset med hjälp från fina fina itvänner, fixade lite tvätt innan jag på riktigt gjorde dag
och klädde på mig.

Å så har det fortsatt, jag har tittat på den vackra solen genom fönstret ( Uj då blev viss ett noll till Sverige, ja du ser..)
Plockatdammsugittorkatgolvvattnatblommer å sånt därnt.
Inte för att jag föredrar det före korvgrillning å skoteråkning men de dagarna kommer säkert med varm solen och liggningen på skinnet med hela den gula härligheten rakt i ansiktet.

Men int i dag alltså.

Nu skare göras Pasta (jo ni hörde rätt) oskulden ska tas och jag ska ge mig ut på bästa italianomaner hälla mjöl på bordet och vatten å ägg. Vi får väl se vare blir, kanske blir det gröt till middag i stället haha :D

Läste förexten i Hj om planeringskartor å träningcheman å mindfullness som man skulle göra.
Jag är sååå dålig på sånt. Men summera kan jag, det som vart å det gör jag du. Ha en underbar Lördag alla fina!



Summering 2012



Jag vet inte vilket steg som
egentligen vart det längsta
vilket andetag som vart
tyngst att ta
men jag vet när jag skrattat
och det är bra

jag vill fokusera på drömmarna som
hållit mig vaken
på beröringarna som svurit mig hel
och all den kärlek som finns i världen
av den jag fått min del

jag vill ge en tanke till dig som andats
när jag tvekat till
du är solen som värmer skönt
ja dig jag älska vill

men så om livet är
en brandfara i grönskande land
så har jag haft turen att
hålla en varsam hand

För det är så att man ensam
orkar en del
men det behövs människor
för att göra dig hel

Så tack för året och
tröstandet av gråten som rann
med livet och skrattet
det gör levnaden sann.

Inga kommentarer: